Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx)

Tον τελευταίο καιρό βλέπουμε συνεχώς νέες μορφές εθελοντισμού να εμφανίζονται και νέα προσχήματα να αναδύονται για την θεμελίωση τους. Το κράτος αφού έχει ισομοιράσει την ευθύνη τις οικονομικής κρίσης, άρχισε να θέτει και νέους όρους για την υπέρβαση αυτής της κρίσης. Η νέα νοοτροπία που αναπτύσσεται μετά την αφομοίωση και την εσωτερίκευση αυτής της ευθύνης από τα παντός είδους φιλήσυχα και ειρηνοποιά κοινωνικά υποκείμενα είναι η προσπάθεια διαχείρισης αυτής της κρίσης και η υποκατάσταση του κράτους εκεί που ηθελημένα απουσιάζει. Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος που ορίζει την επαναστατικότητα σαν εργαλείο διαχείρισης της κρίσης και ως το χρύσωμα του χαπιού στην αρρώστια του συστήματος και όχι σαν μια πρακτική για  την ανατροπή του. Αυτή είναι όμως η μια όψη του νομίσματος.


atenistas

Εθελοντισμός και ανθρώπινη βλακεία

Η άλλη όψη του νομίσματος που πραγματώνεται πάνω στην ηλιθιότητα και λειτουργεί περισσότερο σαν μια μορφή ψυχοθεραπείας είναι η κατευθυνόμενη αποβλάκωση. Αυτή δεν καλείται να διαχειριστεί την υπάρχουσα κρίση αλλά καλείται να αποβλακώσει και τον τελευταίο ζωντανό περιτυλίγοντάς τον με σερπαντίνες, χρώματα και μπουκάλια αναψυκτικών για την διάσωση της φώκιας στη Χονολουλού. Παραδείγματα ταξικά ασυνείδητων υποκειμένων με ψυχοτραυματικούς συνδέσμους ηλιθιότητας όπως οι ατενίστας και οι ΜΚΟ ή οι φοιτητικοί οργανισμοί που μαζεύουν τις τσίχλες από τα παγκάκια περισσεύουν.

Οι λοβοτομημένοι είναι αρκετοί μόνο που δεν υπάρχουν περιθώρια για χαζοχαρούμενα παιδάκια που δεν ξέρουν που να ξοδέψουν το παραπάνω χαρτζιλίκι που τους έδωσε ο μπαμπάς. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλους ψυχασθενικούς που επειδή είχε τελειώσει το τσάι από φύκι Νεκράς Θάλασσας ή η ζεστή σοκολάτα με τριμμένη ταραμοσαλάτα αποφάσισαν να βγούν στο δρόμο και να βαφτίζουν το μάζεμα τσίχλας από παγκάκια σε προσπάθεια ενασχόλησης με τα κοινά. Και για να τελειώνουμε.

IMG_8898

Το να ξύνεις τσίχλες από τα πεζοδρόμια ή να καθαρίζεις τοίχους από τις αφίσες τη στιγμή που στο διπλανό στενό πεθαίνει κόσμος και δε λες κουβέντα γι’ αυτό δεν είναι ακτιβισμός. Είναι κοινωνική αφασία. Και σε κάνει να φαίνεσαι απάνθρωπος. Και κτήνος. Τα τετ-α-τετ με τον Καμίνη ο οποίος λέει δημόσια ότι οι ατενίστας είναι η αγαπημένη του ομάδα πολιτών  δεν είναι ακτιβισμός, είναι ψυχιατρική νόσος. Το να ντύνεις με πουλόβερ τα δέντρα στην πλατεία Κλαυθμώνος, εκεί που ο Καμίνης τα Χριστούγεννα του 2011 είχε ξηλώσει τα παγκάκια για να μην κοιμούνται εκεί οι άστεγοι, ενώ το 2012 βρέθηκαν σε κάδους σκουπιδιών δίπλα στο Δημαρχείο πεταμένες κουβέρτες, ρούχα και παιχνίδια που είχαν συγκεντρωθεί για άπορα παιδιά με τον Καμίνη να δηλώνει ότι τα πέταξαν γιατί ήταν τόσα πολλά που δε χωρούσαν στις αποθήκες του δήμου, δεν είναι ακτιβισμός.

Είναι το σύνδρομο της Στοκχόλμης.Και καθώς αλλάζουν οι λέξεις αλλάζουν και οι έννοιες, αλλάζει και η κοινωνική αφομοίωση των εννοιών. Οι ατενίστας λοιπόν βαφτίζονται ακτιβιστές όπως οι Χρυσαυγίτες βαφτίζονται αγανακτισμένοι πολίτες, όπως η αλλοτρίωση του κέντρου και το rethinkAthens βαφτίζονται εξευγενισμός, όπως οι κοινωνικοί αγωνιστές βαφτίζονται τρομοκράτες, όπως ο Θεοφίλου βαφτίζεται ένοχος, όπως τα σχέδια για την Λαμπεντούζα βαφτίζονται σχέδια διάσωσης.

palia_voyli_3

Νεοφιλελεύθερη επέλαση και Εθελοντισμός-Βλέπε TEDx

Ας περάσουμε όμως τώρα στον άρδην νεοφιλελεύθερο εθελοντισμό και την διαστρεβλωμένη έννοια του εθελοντισμού που προωθούν τα απανταχού αφεντικά για να εκμεταλλευθούν ημιμαθή παιδάκια που ψάχνουν μια κοινωνική διέξοδο. Mια καλυμμένη μορφή στυγνής εκμετάλλευσης που προωθείται με το με το επιχείρημα της απόκτησης εμπειρίας και προϋπηρεσίας είτε σε μεγάλες εταιρείες, είτε σε δικηγορικά γραφεία ή ακόμη -και ως επί το πλείστον- σε Μ.Κ.Ο, η εργοδοτική πλευρά επιλέγει να απασχολεί ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού της αμισθί με κάποιες ίσως στοιχειώδεις παροχές, περνώντας μάλιστα αυτή την τακτική ως αυτονόητη και απαραίτητη.

ted_0

Μπορούμε να εστιάσουμε στο φαινόμενο TEDx,το οποίο είναι το παράδειγμα που καθρεφτίζει ιδεολογικά όλες τις παραπάνω τακτικές αποπροσανατολισμού απο την καθημερινόητα βαφτίζοντας μιζέρια όσους αντιτάσσονται στην νεοφιλελεύθερη επέλαση. Οι διοργανωτές του ΤΕDxπροσπαθούν να μας πείσουν ότι μια αχτίδα αισιοδοξίας έχει αρχίσει να ξεπροβάλλει. Πρόκειται για μια ιδέα του αρχιτέκτονα Ρίτσαρντ Σαούλ Γούρμαν, ο οποίος στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ξεκίνησε την οργάνωση συνεδρίων με θέμα «Ιδέες που αξίζει να διαδοθούν». Το 2001, ο εκδότης Κρις Άντερσον αγόρασε τα δικαιώματα της διοργάνωσης και μετέτρεψε τις μέχρι τότε σκόρπιες συναντήσεις στη σφιχτή λειτουργία μιας Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης. Η Κοινωνία των Πολιτών, έρχεται για ακόμα μια φορά, ως Μεσσίας, να μας γλιτώσει από το τέλμα των παραδοσιακών δομών.

Η περιγραφή του ιδανικού ομιλητή αυτού του αφήνει λίγες αμφιβολίες για τον προσανατολισμό αυτού του event και η θεοποίηση της επιχειρηματικότητας και του ιδιωτικού τομέα σαν τους μοναδικούς τομείς προόδου και ευημερίας (ανεξάρτητα από τις κοινωνικές και τις περιβαλλοντολογικές συνέπειες) μας προϊδεάζουν για το ποιόν των ομιλητών. Τις υποψίες μας έρχεται να επιβεβαιώσει και ο αμερικανός Νικ Χανάουερ, ο οποίος το 2012, κατήγγειλε ότι λογοκρίθηκε και η ομιλία του δεν ανέβηκε ποτέ στον ιστότοπο της διοργάνωσης, γιατί αναφερόταν στην οικονομική ανισότητα των ΗΠΑ και τις καταστροφικές συνέπειες που είχαν οι φοροαπαλλαγές του μεγάλου κεφαλαίου στο σύνολο της οικονομίας.

αρχείο λήψης

Ένα άλλο παράδειγμα ομιλητή που μας υποδεικνύει τον ρόλο που ήρθε να διαδραματίσει το TEDxείναι αυτό του Ματθαίου Γιωσαφάτ, ο οποίος είναι κατά πολλούς ο επιφανέστερος εκ των ψυχαναλυτών στην Ψωροκώσταινα. Η επιλογή του Γιωσαφάτ δεν ήταν τυχαία καθώς μαθαίνουμε από το βιβλίο του «Μεγαλώνοντας μέσα στην ελληνική οικογένεια», πως οι μπαχαλάκηδες (sic) είναι ψυχικώς διαταραγμένα παιδιά των Βορείων Προαστίων που οι μαμάδες τους δεν τα θήλασαν και δεν τα αγάπησαν όσο έπρεπε στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, με αποτέλεσμα να εκθρέψουν ένα μίσος για την κοινωνία, το οποίο και εξωτερικεύουν με το να σπάνε τράπεζες και… γήπεδα.

Η ομιλία του είχε ως κεντρικό νόημα την Παγκάλια ρήση «Μαζί τα φάγαμε». Ο στοχαστής Γιωσαφάτ μίλησε για μια κοινωνία σε διάλυση, χωρίς να αναφέρεται στις οικονομικές προεκτάσεις του όλου προβλήματος. Περιγράφει μια κατάσταση ανομίας (όχι φυσικά από την πλευρά του κράτους και της εξουσίας), όπου οι βασικές παθογένειες της κοινωνίας αφορούν τονυπερκαταναλωτισμό και την απουσία ομαδικού πνεύματος. Αυτή τη δεύτερη έρχεται να διορθώσει το TEDx, που μπορεί να μας βοηθήσει να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.

Αξίζει τώρα να αναφέρουμε ότι το αντίτιμο της εισόδου στoΤEDxAcademyανέρχεται στα 50 ευρώ ενώ το αντίτιμο της εισόδου σε ένα TEDxeventανέρχεται στα 65 ευρώ. Στα πλαίσια της διοργάνωσης αυτής θεσπίστηκε και ένα νέο εισιτήριο, του δωρητή-χορηγού, στην τιμή των 200 €, ενώ υπάρχουν διάφορα «επίπεδα» συνδρομής που κυμαίνονται από 3.750$ για την απλή συμμετοχή έως και 125.000$, ποσό που σας χρήζει «ευεργέτη». Τέλος, αν δεν θέλετε να περιμένετε με τον λαουτζίκο μέχρι να ανέβουν κάποια από τα πολυπόθητα βίντεο με ομιλίες στο You Tube, μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά ένα συνέδριο, για το συμβολικό ποσό των 600$, ενώ τα δύο κοστίζουν 1.000$.

99019_615x461

Όσον αφορά τους εθελοντές που τρέχουν από πίσω όλη την διοργάνωση, πάντα με το προκάλυμμα της ανιδιοτελούς προσφοράς, της υποτιθέμενης κοινωνικής αλληλεγγύης, αυτοί αναδεικνύονται, όπως πάντα τελικά, σε προνομιακά «θύματα» εργασιακής εκμετάλλευσης. Η εύλογη απορία που δημιουργείται, εφόσον πρόκειται για μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος δεν πληρώνει τους ομιλητές, δουλεύει ως επί το πλείστον με εθελοντές, υποστηρίζεται από ένα ιδιαίτερα εκτενές δίκτυο χορηγών (εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, πολυεθνικές, αλυσίδες καταστημάτων σίτισης, εφημερίδες, ξενοδοχεία, τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα και πρεσβείες), είναι το πού διοχετεύονται τα χρήματα που προκύπτουν από όλα αυτά τα είδη συνδρομών;

Το TEDxπάντως δεν μένει μόνο εκεί. Η πρωτοβουλία Human Grid που προωθεί, αφορά τη χαρτογράφηση των εθελοντικών οργανώσεων και των συλλογικών πρωτοβουλιών, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να ξέρουν που μπορούν να απευθυνθούν για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Φυσικά, οι περισσότερες από τις θέσεις όπου κάποιος μπορεί να προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του, δεν αφορά την πραγματική προσφορά σε αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας ή στη διάσωση του περιβάλλοντος αλλά στην εξοικονόμηση πόρων των ίδιων των ΜΚΟ (γραμματειακή υποστήριξη, τηλεφωνικά κέντρα, στελέχωση γραφείων κλπ).

humangrid

Και αν η απλή καταγραφή των εθελοντικών οργανώσεων σε ένα διαδικτυακό χάρτη, φαίνεται σχετικά αθώα, δεν συμβαίνει το ίδιο με το workshop εκπαίδευσης ΜΚΟ για την αξιοποίηση των εθελοντών τους, που διοργάνωσε το Volunteer4Greece, μια διαδικτυακή πλατφόρμα αναζήτησης εθελοντικής εργασίας. Είναι πασιφανές πως το TED περνά στην επόμενη πίστα: από την απλή προώθηση της ιδέας του εθελοντισμού, στη δημιουργία της αντίστοιχης φάμπρικας.

Γιατί στην Ελλάδα των 1.345.387 (καταγεγραμμένων) ανέργων, είναι μιζέρια, σπατάλη δημιουργικών δυνάμεων, ακόμα και ένδειξη αντικοινωνικής συμπεριφοράς των πολιτών να διεκδικούν θέσεις εργασίας, αξιοπρεπή αμοιβή και όρους εργασίας, συλλογικές συμβάσεις εργασίας αλλά δεν είναι επουδενί ντροπή και πλήρης υποταγή στα συμφέροντα των κάθε είδους αφεντικών, η διαφήμιση της δωρεάν εργασίας και τα προγράμματα εκπαίδευσης των πολύ συχνά κρατικοδίαιτων και κατά τα άλλα Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων για την εύρεση και την αξιοποίηση δωρεάν ανθρώπινου δυναμικού. Όχι. Αυτό είναι φρέσκο, χαρούμενο, ακομπλεξάριστο, τρέντι.

ValueValuer

Υ.Γ. Οι πληροφορίες και αποσπάσματα για το TEDx πάρθηκαν από το freequencyradio.wordpress.com και αξίζει να ανατρέξετε εκεί για περισσότερες πληροφορίες.

To κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα ‘Απατρις στο τεύχος Απριλίου 2014.

52 Comments

Filed under Uncategorized

52 responses to “Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx)

  1. spirosalvertis

    Ίσως ένα από τα σημάδια της ανθρώπινης βλακείας είναι η ομαδοποίηση και ο δογματισμός. Και το άρθρο καταφέρνει και τα δύο, διότι θεωρεί αυτόματα – σχεδόν με μίσος και απέχθεια – πως αυτός που μαζεύει τσίχλες, τις υπόλοιπες ώρες κάθεται ευτυχισμένος στο καναπέ του πίνοντας τσάι από φύκι Νεκράς Θάλασσας, αδιαφορώντας για το κοινωνικό σύνολο.

    • Lambros

      Οχι, απλα το άρθρο ξεχωρίζει το “κοινωνικο συνολο” από την αφηρημενη έννοια που ο νεοφιλελευθερισμός θέλει να της δώσει

    • Έχεις δίκιο, μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα είναι πως αυτός που μαζεύει τσίχλες, κάθεται τις υπόλοιπες ώρες αποβλακωμένος και βλέπει Ποτάμια, Ελιές και λοιπά όμορφα της ελληνικής υπαίθρου και με λατρεία ακούει τον εκμαυλιστικό τους λόγο και αντλεί έμπνευση για την επόμενή του εξόρμηση

  2. Διογένης

    Δεν λέει αυτό (αλλά καμιά φορά οι τσίχλες κολλάνε και στον εγκέφαλο). Η ίδια η πράξη ορίζεται ως αντίδοτο στην επαναστατικότητα που κρίνεται απαραίτητη για την ανατροπή της κατάστασης που βιώνουμε. Με τις τσίχλες δεν εξωραΐζεται η ζωή σου-απλώς παίρνεις το απαραίτητο συγχωροχάρτι για να νιώθεις καλύτερα μέσα στην κατά τα άλλα μίζερη πραγματικότητα του νεοφιλελευθερισμού.

  3. QuestThought

    Είναι όντως στα όρια της λοβοτομής να “ντύνεις” δέντρα μπροστά από τα οποία άστεγοι τουρτουρίζουν απ’ το κρύο. Ορθώς αναδεικνύεται και η ιδεολογική χροιά των διάφορων TedX. Ωστόσο το θέμα της λεγόμενης “κοινωνίας των πολιτών” είναι λιγάκι πιο σύνθετο από τα βλαμμένα των Ατενίστας, καθώς σε αυτή “ανήκουν” οργανώσεις (όπως λ.χ. η Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) με χρήσιμο και ουσιαστικό έργο – άσκηση ανεξάρτητου ελέγχου της εξουσίας, δράσεις πραγματικής κοινωνικής αλληλεγγύης κ.ο.κ. Με λίγα λόγια προσφέρει δυνατότητες οργάνωσης “από τα κάτω”, ασχέτως αν σε μια αποβλακωμένη κοινωνία επιπλέουν γενικώς οι φελλοί…

  4. Pingback: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ: Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx) | ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ (MET.A.A.)

  5. greg

    Εμφανέστατα όποιος μαζεύει τσίχλες ΄δεν έχει το άγχος του πως θα πληρώσω το ρεύμα η τι θα φάνε τα παιδιά μου γιατί αν το είχε δεν θα είχε χρόνο να μαζεύει τσίχλες, δεν λέω ότι δεν έχει και αυτός αγχοι δικά του , η κρίση τους έχει επηρεάσει όλους , αλλά μετάξι δεν έχω να πάρω την καινούργια louis vuitton και δεν έχουν τα παιδιά μου να φάνε έχει διαφορά

    • TI les re LAKI

      xereis file an esy anakalipses tora ton ethelodismo kai tis draseis den ftaime emeis na diavazoume tis @#@#$ sou

      • Kostaz

        Ελληνικά ξέρεις να γράφεις LAKI ? ή δεν είχες χρόνο για διάβασμα όταν “εθελοντίζεις”?

      • TI les re LAKI

        apo to na koprizeis much better filara , to kostaz Ellinikotato pantos.

  6. Nemo

    Δεν ξέρω αν έχεις δει και αυτή την αναλυτική κριτική του Ted-x:
    http://www.levga.gr/2012/03/brandying-ted.html

  7. Vassilis

    Άλλος ένας/μία που κατέχει την απολυτη αλήθεια για τα πράγματα και με την δύναμη του πληκτρολογίου προσπαθεί να αφυπνήσει τα πλήθη που κοιμούνται. Να υποθέσω ότι η εθελοντική εργασία στα φεστιβάλ της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ/ΚΚΕ επιτρέπεται καθώς εκεί πρόκειται για ταξική πάλη;

    Το μάζεμα ή όχι της κολλημένης τσίχλας ουδεμία σχέση έχει με την καταπολέμηση της φτώχειας ή της κοινωνικής ανισότητας ή την “ταξική συνείδηση”. Το κείμενο είναι τουλάχιστον προσβλητικό και προβοκάρει προφανώς με συγκεκριμένο στόχο. Η ουσία του δε ταυτίζεται με συγκεκριμένη κομματική γραμμή συνεπώς στο μόνο που συμφωνώ είναι στο κομμάτι της ανθρώπινης βλακείας: υπάρχει και μεταδίδεται πλέον μέσω internet!

  8. Aρχικά αυτό το παραμύθι ότι όποιος κάνει κριτική ανήκει και στο ΚΚΕ ή το Σύριζα ή κατέχει την απόλυτη αλήθεια ξεπερνά τις αντιληπτικές μας ικανότητες.Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την συλλογιστική σας πορεία όσον αφορά τον αφορισμό της κριτικής αλλά μάλλον μας θυμίζει άλλες εποχές.Όσον αφορά την ανθρώπινη βλακεία θα έρθουμε να συμφωνήσουμε μαζί σου προσθέτοντας, αναλογιζόμενοι την ικανότητα σου να εξάγεις αυθαίρετα συμπεράσματα, ότι διαβιβάζεται και στον πραγματικό κόσμο και είσαι το πιο τρανό παράδειγμα.

    • Vassilis

      θέλετε να μου πείτε ότι η άποψη δεν πρόερχεται από τον χώρο της Αριστεράς; Και δεν εννοώ συγκεκριμένα την πολιτική καταβολή του/της κειμενογράφου, αλλά γενικότερα της άποψης που πρεσβέυει. Και εμπας περιπτώσει η ουσία δεν είναι αυτή και δεν καταλαβαίνω γιατί είναι κακό κανείς να ανήκει στην Αριστερά, και λαμβάνεται την εκτίμηση μου ως αρνητική. Σε αντίθεση με το κείμενο δεν υπήρξα υβριστικός.

      Αλλά η ουσία δεν είναι αυτή. Δεν ανήκω σε καμία εθελοντική ομάδα, ούτε θα στηρίξω κανένα Δήμαρχο. Θεωρώ ότι η αρχική τοποθέτηση όμως είναι ανευ ουσίας, υβριστική και αδιάφορες ως προς το θέμα με το οποίο καταπιάνεται ο/η κειμενογράφος που είναι η σημερινή κατάσταση της κοινωνίας, και η φτώχεια.

      Ειρωνικά αναφέρω λοιπόν εφόσον η εθελοντική εργασία ή η παρακολούθηση καπιταλιστικών εκδηλώσεων όπως των ted-x καθιστούς κάποιους ηλίθιους, κατά πόσο μας επιτρέπει η ιδεολογική υπεροχή των κριτών, την συμμετοχή σε εθελοντικές εκδηλώσεις ενίσχυσης του ταξικού αγώνα και της ταξικής αφύπνησης.

      Στα σοβαρά όμως, ο άστεγος δεν θα βρει σπίτι ούτε αν κάποιος μαζεύει τσίχλες ούτε αν κάποιος δεν μαζεύει. Αν θέλετε να συζητήσουμε λοιπόν για την κοινωνική ανισότητα και την φτώχεια να το κάνουμε ευχαρίστως. Τα υπόλοιπα συνεχίζω να πιστέυω ότι είναι υβριστικά, φθηνά και εύπεπτα για το ευρύ κοινό του ιντερνετ που αρέσκεται στο να κάνει επνασταστικά like.

  9. spirosalvertis

    Έτσι για το γαμώτο…

    Η δράση με τις τσίχλες
    http://atenistas.org/2010/12/05/omonoia3/comment-page-7/

    Μία από τις δράσεις χωρίς κοινωνικό χαρακτήρα
    http://atenistas.org/2013/12/04/xenonasmellon/

    Η δράση των πουλόβερ
    http://tvxs.gr/news/ellada/dentra-me-poylober-kai-antidraseis

    • TI les re LAKI

      etsi gia to gamoto tha sou po pos mporeis na pas kai esy ekei kai na peis mia drash alla nai pou na pas tora kyriakatika sths 10 to proi …. sorry ksexastika

  10. Προφανώς δεν έχεις διαβάσει το κείμενο για να καταλάβεις την εγγενή διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στον εθελοντισμό που γίνεται με τους όρους που περιγράφονται παραπάνω και με τον ακτιβισμό με όποια εργαλεία αυτός συνεπάγεται.Όσον αφορά την ”υβριστική” φρασεολογία πιστεύω είναι μια οπτική που έχει μηδαμινή σημασία μπροστά στα αποτελέσματα που επιφέρει κάθε καπιταλιστική κρίση και η εστίαση προς αυτήν μόνο να παραπλανήσει επιδιώκει.

    • Vassilis

      Η υβριστική φρασεολογία κάνει το κείμενο ζεστό ψωμάκι για να κοινοποιείται από προφίλ σε προφίλ από το πρωί.

      Το ίδιο το κείμενο παραπλανεί, χρησιμοποιόντας την υβριστική φρασεολογία και την στοχοποίηση ομάδων με τις οποίες μπορεί να διαφωνώ και εγώ. Ο περιορισμός βλέπεις της κριτικής σκέψης δεν επιδιώκεται μόνο από την πλευρά που βάζεις απέναντί σου. Επιπλέον σε περιόδους κρίσης η στοχοποίηση για λόγους εντυπώσεων, η οπαδοποίηση της πολιτικής και ο λαικισμός αναλαμβάνουν έναντι της ουσίας της πολιτικής σκέψης.

      Η ουσία λοιπόν δεν είναι για το αν κάποιοι εθελοντικά ή μη, αναλαμβάνουν αυτοβούλως δράσεις τη στιγμή που οι διπλανοί κοιμούνται στο δρόμμο. Αντίστοιχη αναγωγή θα μπορούσε να κάνεις κάνείς για το οτιδήποτε, στο ίδιο πνεύμα βλακείας.

      Επιμένω, αν θέλεις να κάνουμε κριτική στο οικονομικό σύστημα και τις κρίσεις του, ευχαρίστως. Το να αναλαμβάβεις ως απόλυτος κριτής της ηθικής, να βρίζεις κάποιους μόνο και μόνο για να μαντρώσεις ιδεολογικά το κοπάδι σου είναι τουλάχιστον ανήθικο.

  11. αγαπητέ μου συντάκτη (χωρίς όνομα μάλλον μιας και δεν βρήκα ποιος ή ποια υπογράφει αυτό το άρθρο),
    μου έκανε εντύπωση ότι στο τέλος του άρθρου σου μπήκες στον κόπο να γράψεις τις πηγές σου , αυτό δηλώνει και ευαισθησία και ευγένεια προς τον αναγνώστη σου. έρχεται όμως σε ευθεία αντίθεση με τα παραπλανητικά σχεδόν στοιχεία που παραθέτεις για τους ατενίστας αφ ενός και με την παράξενη κριτική σου προς τον Ματθαίο Γιωσαφάτ. Αναρωτιέμαι πως βαφτίζεσαι εσύ όταν κοιτιέσαι στον καθρέφτη; Επαναστάτης, οραματιστής, τιμητής των πάντων, εισαγγελέας, αναρχικός, ξάδελφος του Μπακούνιν, φίλος του Μαξ Στίρνερ, κατατρεγμένος, θύμα; Πώς αγόρι μου ή κορίτσι μου; Δεν ξέρω αν είσαι ΒΠ δεν ξέρω αν είσαι απ τα δυτικά προάστια και δεν μ ενδιαφέρει. Σε ακούω θυμωμένο. Πολύ θυμωμένο. Συνήθως έχει κανείς τόσο θυμό με τους πολύ οικείους του. Τον πατέρα του δηλαδή ή τη μάνα του (ναι ψυχαναλυτικά μιλάω!!). Θα σου πρότεινα λοιπόν παιδί μου να το βρείς πρώτα εκεί, μέσα στο ίδιο σου το σπίτι, για να μπορέσεις να απαντήσεις και πως σε λένε, πως σε βαφτίσανε και αν δεν σου αρέσει το πως σε βαφτίσανε να βρείς ένα τρόπο να βαφτιστείς μονάχος σου για να ξέρεις και συ ποιος είσαι. Μέχρι τότε θα σε παρακαλούσα να με αφήσεις ήσυχη να κάνω την επανάσταση της τσίχλας όπως εγω την καταλαβαίνω, για να μην κολλήσει το παπούτσι σου όταν πετάς τις μολότωφ και καις τον κινηματογράφο Αττικόν, όταν σπάς την βιτρίνα του Ιανού που αγοράζω βιβλία, όταν …όταν …όταν μιλάς για πάρτη μου χωρίς να με ξέρεις και χωρίς διόλου να σε νοιάζουν οι ανάγκες μου και οι απόψεις μου. Τα καλύτερα σου εύχομαι.

    • Διογένης

      Μήπως να πας για καμιά συνεδριούλα γιατί σε νιώθω πολύ τσιτωμένη; Ή μήπως είναι οι επιπτώσεις της εμμηνόπαυσης;

  12. Συνεχίζεις να εμμένεις στην υβριστική φρασεολογία κάτι που επιβεβαιώνει αυτά που σου είπα παραπάνω.Το κείμενο όχι απλά δεν παραπλανεί αλλά περιγράφει ακριβώς το πως δρουν οι εθελοντές ”ακτιβιστές” συνειδητά ή μη ή για κοινωνικούς λόγους.Δεν έχω τώρα τον χρόνο να σου περιγράψω και σε τί διαφέρει ο λαικισμός από την ακριβή αποτύπωση γεγονότων .Όσον αφορά την ουσία των αναγωγών θα σου απαντήσω ότι κάποτε είναι απόλυτα ακριβείς και κάποτε είναι παραπλανητικές.Οι αναγνώστες έχουν την αντιληπτική ικανότητα να ξεχωρίσουν την διαφορά.Όσον αφορά την αοριστολογία σου περι οικονομικού συστήματος και ότι άλλη γενικολογία έχεις στο μυαλό σου ,μετά χαράς θα σου απαντούσαμε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σου.

    • Vassilis

      Η αοριστολογία δυστυχώς είναι όλη δικιά σου. φυσικά και επιμένω στην υβριστική φρασεολογία γιατί χωρίς αυτή το κείμενο δεν θα είχε καμία αξία σχολιασμού.

      Αναμένω την δικιά σου απάντηση στο ανήθικο μάζεμα της τσίχλας. Την δικιά σου πρόταση ουσίας ως προς τους αστεγους.

      Επιπλέον θα σου πρότεινα να αφήσεις το ύφος του κριτή. τι σημαίνει να μου απαντήσεις στις ερωτήσεις μου; Ξέρεις όλες τις απαντήσεις; Επιμένω, έχεις την αλήθεια και αφ’ υψηλού κρίνεις τις απόψεις των συνομιλητών σου; Επιθυμείς πραγματικά την ανταλλαγή απόψεων ή ο δογματισμός σου το απαγορεύει.

      Έχεις πραγματική άποψη και άποψη; πως την ονομάζεις; Οι Ατενίστας μαζέυουν τσίχλες. Εσύ τι κάνεις;

  13. Πες μου αλήθεια τώρα .Η γυναίκα του Γιωσαφάτ είσαι ή έκανες την επιμέλεια στο βιβλίο του ?

    • TI les re LAKI

      over…… pes mou alitheia plironese gia na kaneis sxolia h apla skotoneis thn ora sou kai thn dikia mas ?

  14. είμαι σε μια ΜΚΟ και με πληρώνουν εσύ και οι γονείς σου

    • TI les re LAKI

      a nai kai ego se ena komma kai me tis MKO exoume provlhma giati mas kovoun psifoun katalavaineis …. kai xrhmatodothsh enniote ase exoume themata

  15. SofiaLk

    Ιδού μερικές πρόσφατες δράσεις
    των κοινωνικά ανάλγητων ατενιστας, ας μιλήσουν αυτές:

    10 φορτηγά ρούχα συγκέντρωσαν για άστεγους
    http://atenistas.org/2012/11/11/klafthmonos/
    και εδώ http://atenistas.org/2011/01/24/rouxakoubertes/

    Συλλογή τροφίμων
    http://atenistas.org/2011/11/27/thon/
    συλλογή τροφίμων για ανήλικες πρόσφυγες
    http://atenistas.org/2013/12/04/xenonasmellon/

    Συλλογή σχολικών ειδών για παιδιά που δεν έχουν για δεύτερη χρονιά
    http://atenistas.org/2013/10/01/sxolikakorai/

    Οργάνωση εκδήλωσης για Γιατρούς του Κόσμου για συλλογή τροφίμων και γάλακτος για 4η συνεχή χρονιά
    http://atenistas.org/2013/12/17/dentro13/

    Ενεργοποιήθηκαν για να πάνε σχολείο ρομά μαθητές
    http://atenistas.org/2013/04/03/3paidia/

    Έφτιαξαν δίκτυο τροφίμων και στηρίζουν 40 οικογένειες
    http://atenistas.org/2013/03/05/diktyo/

    Οργάνωση γιορτών για παιδιά ιδρυμάτων
    http://atenistas.org/2013/01/04/dora-3/

    * Επίσης οι ατενιστας ποτέ δεν κάνανε την δράση που παρουσιάζετε με τις νεραντζιές και τα πλεκτά. Με λίγη αναζήτηση θα το διασταυρώνατε ότι είναι ψευδές.

  16. ορίστε και μια κοινωνική δράση των κοινωνικών προστατών της Νέας Δημοκρατίας για να μην συμπεριλάβω και τις κοινωνικές δράσεις των Χρυσαυγιτών.
    http://ysterografa.gr/politics/h-nd-synexizei-tis-koinonikes-draseis-tis-me-aimodosia

    *εσείς το κάνατε ,το ξέρω σου λέω

    • TI les re LAKI

      re Over op pali esy edo re sou leo tha exo thema me vardies pame, pos tha tous koimisoume re Over gamoto ,ase ta exo parei giati an den koimisoume ton kosmo na ta perimenei ola apo to kratos pos tha paixoume mpala emeis

  17. Διογένης

    Αν δεν είσαι πάντως ο συντάκτης του άρθρου που αναφέρεις ως πηγή πρόκειται για καθαρή λογοκλοπή. Και ορίστε:

    • νομίζω ότι φαίνεται ξεκάθαρα η αναγραφή της πηγής οσον αφορα το κομματι του TEDx

      • Διογένης

        Το copy-paste λέγεται λογοκλοπή σε περίπτωση που δεν το ξέρεις.

      • η απάντησή μου ήταν ξεκάθαρη νομίζω .Η νοηματοδότηση που δίνει ο καθένας μαρτυρά και το προς τα που γέρνει η πλάστιγγα όσον αφορά το τι επιδιώκει.Νομίζω ότι κατάλαβες ακριβώς τι εννοώ αυτή την φορά και δεν θα αναλωθώ ξανά στο να σου εξηγώ τα ίδια .

      • Διογένης

        Για να το πω πιο καθαρά: το copy-paste αυτούσιων κομματιών ενός κειμένου απαγορεύεται και δεν καλύπτεσαι από το γεγονός ότι το αναφέρεις ως πηγή. Προφανώς δεν το γνωρίζεις γι αυτό σε ενημερώνω.

      • Βγήκες από το καβούκι σου μετά από 9 μήνες για να πεις πάλι τα ίδια ? Μπες πάλι μέσα γιατί εκτός από κρυπτολάγνος ;έχεις γίνει και κουραστικός.

  18. Pingback: Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx) « απέραντο γαλάζιο

  19. tandooras

    Σεβαστη η αποψη του “αγνωστου” γραφοντος. Χωρίς να έχω καμμία σχέση με τις αναφερόμενες ομάδες, έχω να πω το εξής: έχω διαβάσει και αλλού μια οργή προς αυτήν την ομάσα του τύπου “άμα σε πετύχω ατενίστα θα σε πλακώσω στο ξύλο που ασχολείσαι με αυτές τι μαμακίες ενώ ο κόσμος χάνεται” και ίσως είναι δικαιολογημένη αντίδραση από κάποιον που πιθανόν αγωνίζεται για τους αναξιοπαθούντες. Μήπως πρώτα θα έπρεπε να πάει να “δείρει” αυτούς που σκορπάνε ακόμα 50ευρα στα μπουζούκια τα σαββατόβραδα; Γιατί είναι πρώτος στόχους τους οι όποιοι “χαζοχαρούμενοι” (sic) και όχι οι πλούσιο/βιομήχανοι/πολιτικοί και όποιοι άλλοι ευθύνονται για το ότι συνάνθρωποι μας υποφέρουν; Μήπως είναι πιο εύκολη μαγκιά να απειλήσεις έναν ατενίστα από το να πας στο σπίτι του Λάτση στην Εκάλη και να προσπαθήσεις να δείρεις τον ίδιο τον Λάτση;

  20. Ψύλλος Σταχ.

    Προσπάθησα να καταλάβω τον κοινό παρονομαστή της ενόχλησης του συγγραφέα από τόσες ετερόκλητες καταστάσεις (από το να βοηθάνε κάποιοι άπορους, μέχρι απαρχαιωμένες αντιλήψεις της ψυχανάλυσης και ξεκολλήματα τσίχλας), την αιτία που τον οδήγησε να επιτεθεί σε τόσους κατά τεκμήριο καλοπροαίρετους ανθρώπους. Παρατηρώ λοιπόν, ότι του ανώνυμου φίλου, αυτοί που του φταίνε, είναι σε κάθε περίπτωση άνθρωποι που χωρίς αμοιβή λένε ή κάνουν πράγματα τα οποία τόσο οι ίδιοι, όσο και άλλοι πολλοί, τα βρίσκουν ωφέλιμα.
    Δηλώνω κατηγορηματικά ότι θεωρώ καλόπιστα, ότι και αυτός ο ίδιος ο ανώνυμος συγγραφέας είναι καλοπροαίρετος και δεν είναι καλοπληρωμένος μίσθαρνος κονδυλοφόρος προπαγάνδας κάποιας σκοτεινής συνωμοσίας. Άρα, συμπεραίνω, ότι δωρεάν έκανε τον κόπο να συγγράψει το πόνημά του και να το εναποθέσει στην ψηφιακή αιωνιότητα. Πιστεύω ότι με τον τρόπο αυτό εκφράζεται και περνάει καλά ο ίδιος, ίσως δε να νομίζει ότι ωφελεί και άλλους.
    Σε αυτή την περίπτωση, όμως, δεν κάνει ακριβώς το ίδιο για το οποίο κατηγορεί στο άρθρο του τόσον κόσμο; Δεν αντιλαμβάνεται το οξύμωρο της πράξης του, να επιτίθεται σε ανθρώπους που κάνουν ακριβώς ότι και ο ίδιος;
    ΥΓ1
    Υπάρχει βέβαια πάντοτε και η περίπτωση να έχει θεία επιφοίτηση και γνωρίζει αλήθειες εξ αποκαλύψεως, σε αντίθεση με τους συμπολίτες του, που είναι βυθισμένοι στην άγνοια και τις προλήψεις, οπότε καλά κάνει και τους επικρίνει με τέτοια βδελυγμία. Αν συμβαίνει αυτό, θα τον παρακαλούσα να μας αποκαλύψει και τα θαύματα των οποίων σίγουρα είναι μάρτυρας, αν όχι πρωταγωνιστής, και τότε, νομίζω, θα πρέπει να πιστέψουμε σε αυτόν,
    ΥΓ2
    Εκτός κι αν είναι εφοριακός (και αυτομάτως φανατικός εχθρός του Ελύτη που έγραψε ‘δίνε το χρόνο σου δωρεάν αν θέλεις να σου μείνει λίγη αξιοπρέπεια΄) και φρίττει στην ιδέα του δωρεάν.
    ΥΓ3
    Ή αμερικανάκι που όλα τα κάνει για το χρήμα κι όλα γι αυτόν έχουν μια τιμή.
    ΥΓ4
    Ή, ακόμα χειρότερα, κάποιος που απλώς θέλει να διοριστεί στο δημόσιο και του τη βαράει γιατί κάποιοι άλλοι υπάρχουν, παράγουν αποτελέσματα προχωράνε στη ζωή τους και χαμογελούν πολύ μακρυά απ’ αυτό…

    • Stafidas

      Συγχαρητήρια Ψυλλε. Εξαιρετική απάντηση. Φυσικά και το γράψιμο σε ένα πληκτρολόγιο είναι πιο αποτελεσματικό για τον ανώνυμο-μάγκα συγγραφέα από την συμμετοχή του σε οποιαδήποτε κοινωνική δράση, αμισθί. Αφού είναι μεγάλο αλάνι. Ο μηδενισμός και η λασπολογία σε αυτή τη χώρα θριαμβεύουν έναντι της πραγματικής προσφοράς. Δυστυχώς.

  21. στο διάτανο! μου θυμίσατε τους ατενίστες διάολε! στο διάτανο!

    οι άνθρωποι μαθαίνουν εύκολα και γρήγορα να λατρεύουν τις αλυσίδες τους.

  22. Pingback: Τὰ λοβοτομημένα… | Φιλονόη καὶ Φίλοι...

  23. Antonis

    ωραία κ επειδή υπάρχουν άστεγοι, άποροι, αδέσποτα, να αφήσουμε την πόλη να γίνει χωματερή? Τι κακό έχουν δηλαδή τα πάρκακια που δημιουργούν τα παιδιά, ή οι περιηγήσεις? Δεν συμμετέχω επειδή ζώ στο εξωτερικο τα τελευταια 2 χρόνια, αλλα είμαι περήφανος που υπάρχουν συμπολίτες μου που αφιερώνουν χρόνο σε τέτοιες δράσεις και με καμάρι τις δείχνω σε ξένους συναδέλφους (τα σχόλια είναι περισσότερο απο θετικά). Οσοι λοιπόν είστε ανθρωπιστές και σας ενδιαφέρει η σίτιση των αδύναμων ασχοληθείτε με αυτό και αφήστε τους ανθρώπους στην ησυχία τους. Εχετε θράσος να κάνετε και κριτική

  24. marios

    ου ου ου 6 6 6 οι ατενιστας και το TED!!! (το φεγγαρι παιδια…οχι το δαχτυλο)
    Εγω ομως αναρωτιεμαι ολοι οι αλλοι οι “σοβαροι” ακτιβιστες της κοινωνιας, οι συνδικαλιστες που υπερασπιζονται το λαο, οι Παμιτες, τα μπλακ μπλοκ, οι οικολογοι, οι αγανακτισμενοι πολιτες, οι ελληνες ψηφοφοροι κλπ κλπ τι εκαναν ολα αυτα τα χρονια για την κοινωνια? Που πηγαν ολοι οι κοινωνικοι αγωνες και τα δικαιωματα του λαου? Ποια η κατασταση της κοινωνιας σημερα μετα απο τοσους αγωνες? Τι ουσιαστικο εκαναν ολοι αυτοι για την κοινωνια του αυριο? Και εσυ “αγιε” κριτη και συντακτη του αρθρου τι σκατα εχεις κανει για να ζησεις καλυτερα? Εστω εσυ μονο και το αγιο τομαρι σου…τι ουσιαστικο εκανες για να ζησεις καλυτερα?

  25. Pingback: Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx) | valuewhatworths | crockorozistas

  26. Ποιόν ζημιώνουν τα “παιδάκια που δεν ξέρουν που να ξοδέψουν το παραπάνω χαρτζιλίκι που τους έδωσε ο μπαμπάς”, καθαρίζοντας τις τσίχλες από τα παγκάκια? Δεν διαφωνώ με την κεντρική ιδέα, αλλά είναι ένα κείμενο γραμμένο με υπερβολική εμπάθεια. Έτσι, δεν εξυπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε, που είναι (υποθέτω) να αφυπνίσει αυτούς που βρίσκονται εκτός της ζοφερής μας πραγματικότητας -κι όχι να ικανοποιήσει αυτούς που αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει γύρω μας.

  27. Pingback: Atenistas-TEDx: Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλελεύθερη επέλαση | plateiaradio

  28. Pingback: Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx) | FedonMan

  29. Tourette

    Λοιπον μαγκες, εκατσα και διαβασα και το κειμενο και ολα τα σχολια…!
    1ο. Η λογικη οτι καποιος γραφει ενα κειμενο στο inetrnet για να παιρνει απλα likes ειναι επαναστατης του καναπε… παιζει πολυ και κατα καποιον τροπο ισχυει…. και υπαρχει και το αλλο…. οταν ειχαμε μονο εφημεριδες και περιοδικα…. για αυτα που γραφανε ηταν υπευθυνοι η δημοσιγραφοι-συντακτες η οι οργανισμοι που τις ειχαν…. ενω στο διαδυκτιο το ανυπογραφο και η μη εξακρηβωμενη ειδηση που κανει παταγο εχει καταντησει αηδια…! Αυτα τα ανφερω επειδη δουλευω στα media και νομικα υποχρεουται το εντυπο η το site να εχει ονομα δημοσιγραφου η φωτορεπορτερ…..! Οποτε οπως καταλαβαινετε ο καθενας λεει οτι θελει, γι αυτο θα πρεπει να επιλεξετε με αυστηρο τροπο απο που ενημερωνεστε διαδηκτιακα…. και οχι να διαβαζετε νεα τα οποια ειναι share στο facebook και να τα αναπαραγετε και εσεις…!

    2ο. Το να γραφει ομως καποιος ενα κειμενο με θυμο δεν ειναι απαρετητα κακο, προβληματικο. Σε μια εποχη οπου ολα ποδοπατουνται…. ειναι αστειο να το παιζουμε καθως πρεπει…. γιατι ολοι σας κολλατε για το αν βριζει, ποιος βριζει κτλ… Ναι υπαρχε θυμος, ολη η κοινωνια ειναι θυμωμενη και πρεπει με καποιο τροπο αυτος ο θυμος να ξεσπαει…. η λογικη που λεει, ταξη και ηθικη ειναι ακρως συντηριτικη και νοικοκυρεικη…. Ενοειται πως πρεπει να βγουμε να φωναξουμε, να φαμε και καμια ψιλη απο τα ματ, ξερω οτι δεν μπορουμε να αλλαξουμε τα πραγματα με το να σπαμε το Συνταγμα η να κλεινουμε τους δρομους…. αλλα και απο το να καθομαστε και στα σπιτια μας…. βολευει το συστημα παρα πολυ…! Και αυτο, το καθομαι στο σπιτι μου…. ερχεται να απαντηση στο 3ο θεμα….

    3ο Το να καθομαι στο σπιι κλεισμενος και φοβησμενος ουσιαστικα δημιουργει την αναγκη να κανω κατι απο το να κοιμαμαι…. και εκει απανταει η εξευτελιστικα στημενη εκπομπη του Σροιτερ την προυγουμενη βδομαδα που εδειχνε νεους οπου δουλευαν χωρις να πληρωνονται, για να μαζευουν εμπειρια, και ολοι λεγανε οτι ειναι ευχαριστιμενοι κιολας που δεν καθονται να κοιμουνται…. Εδω ρε παιδια δεν βρισκεις δουλεια ουτε με διδακτορικο, θα βρεις με 1 χρονο εργασιακη εμεπιρια σε καποι αφεντικο-εκμεταλευτη που αλλαζει τους αμισθους σαν τα πουκαμισα και οικονομαει στο ονομα της εργασιακης εμπειριας….! Οταν εγω μπηκα στην δουλεια καποτε η εργασιακη εμπειρια λεγοταν πρακτικη που ενοειται πως πληρωνοσουν αλλα οχι με πληρη μισθο, ηταν μισθος παρτ ταιμ, και δεν υπηρχε σε κανεναν η λογικη, εθελοντης…. Ειτε εισουν Υπαλληλος οπουδηποτε και εκανες οτιδηποτε, ειτε πουλαγες κομπολογια σε κουλους, πληρωνοσουν, γιατι αυτο ηταν αυτονοητο.

    4ο Η ΜΚΟ παλι δεν ειναι το ιδιο με τους ατενιστας και τα tedx γιατι οταν βγηκανε η ΜΚΟ, κρατικοδιετες η οχι παλι οσοι δουλευαν εκει πληρωνονταν.
    Αλλα αυτο το παραμμυθι του ξεκολαω τσιχλες, η ντυνω δεντρα η ακομα μαζευω ρουχα για τους αστεγους και το κανω με την καλη μου την καρδια, ειναι απαραδεκτο…. γιατι απλα οταν ζεις σε μια κοινωνια με ορους οπως, εφορεια, ενφια, αφεντικα που δεν πληρωνουν, εισιτηριο στα ΜΜΜ, ειναι παραλογο να φερεσαι σαν εθελοντης, Εθελοντισμος δεν ειναι να ζεις σε καπιταλισμο που σε πηδουν και εσυ τα χαριζεις κι αλλους πορους επειδη το κρατος ειναι αναλγητο που αυτο θα επρεπε να βοηθαει τους αστεγους και αυτο να καθαριζει τους δρομους,… εθελοντισμος ειναι οταν εχει πνιγει ολη η Αθηνα απο την βροχη, η εχει γινει πολεμος, να δωσεις ενα χερι βοηθειας επειδη εισαι ανθρωπος….! Και εκει βασιζεται η λογικη του αρθρου που μιλαει για παιδια των ΒΠ…. Γιατι αμα ζεις σε 40 τμ στην δραπετσωνα με την 5μελη οικογενεια σου, και εχεις πανω σου καθε μερα 3 ευρω ισα ισα για το εισητηριο σου και ενα καφε στο χερι, ενοειται πως πρεπει να ματωσει η κωλοτρυπιδα σου στη δουλεια για να αλλαξεις ην ζωη σου, οποτε που χρονος για εθελοντισμο….!

    Απλα κοιτατε το δεντρο και χασατε το δασος ολοι εσεις που γραφετε εδω μεσα…..! Εχετε καταλαβει πως ζειτε σε μια πολη που σε καθε γωνια υπαρχει ενας μπατσος, εχετε καταλαβει πως σε αυτη την χωρα αν χρωστας πολλα, παρα πολλα εχεις μειωμενες πιθανοτητες να σε γαμησουν απο κατι τυπακια σαν εμενα που χρωσταω στην εφορεια απλα 1200 ευρω απο φπα και τρεμω την μερα που θα μου ερθει κλητηρας, η θα μου παρουν τον μισθο απο την τραπεζα με το ετσι θελω…? Εχετε καταλαβει οτι η κυβερνηση εφαρμοζει τους νομους που αυτη εχει ψηφισει κατα το δοκουν και οχι κατα το δικαιο?

    Αρα τι νοημα εχει να πλακωνεστε η Δεξιοι με τους αριστερους και οι πλουσιοι με τους φτωχους για εν αρθρο κατα την γνωμη μου σωστο για το θεμα του και συγχρονως πετυχιμενο καθως ο αρθρογραφος πετυχε τοσ στοχο του…. Το εχει διαβασει το μισο facebook και εχει βαλει ολους εσας να κονταροχτυπιεστε ποιος ειναι λιγοτερο επανασταης του καναπε και του πληκτολογιου…. Εγω παντως σημερα Κυριακη και συγχρονως ημερα της ονομαστικης γιορτης μου δουλευα και γυρισα σπιτι μου στις 12 το βραδυ….!

Leave a comment